لوگو سفید ایلیا
ثبت شرکت در تهران
ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران ثبت شرکت سهامی خاص در تهران ثبت شرکت سهامی عام در تهران ثبت شرکت تضامنی در تهران ثبت شرکت تعاونی در تهران ثبت شرکت دانش بنیان در تهران
ثبت شرکتهای تخصصی در تهران
ثبت شرکت بازرگانی در تهران ثبت شرکت عمرانی - ساختمانی در تهران ثبت شرکت گردشگری در تهران ثبت شرکت معماری در تهران ثبت شرکت خدمانی در تهران ثبت شرکت تولیدی صنعتی در تهران
ثبت تغییرات شرکت در تهران
ثبت تغییرات شرکت در تهران ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در تهران ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در تهران تغییر آدرس شرکت در تهران تغییر نام شرکت در تهران ورود و خروج شریک در تهران نقل و انتقال سهام شرکت در تهران
تماس با ما

مراحل اخذ کد اقتصادی در تهران


کد اقتصادی شماره ای 12 رقمی می باشد که بر اساس قانون به منظور افراد حقیقی و حقوقی که به تولید و خدمات در تهران مشغول می باشند ایجاد شده است. این کد که به منظور شناسایی شرکت در واحد مالیاتی استعمال می گردد. بر این مبنا طبق قانون مالیاتی که تصویب شده است کلیه شرکت هایی که به ثبت رسیده اند مستلزم دریافت کد اقتصادی هستند.

هر شرکت و یا موسسه ای بعد از آن که در تهران ثبت گردید و آگهی تاسیس آن صادر گردید بایستی در مدت زمان 60روز در اداره دارایی پرونده تشکیل دهد و به منظور دریافت کد اقتصادی مبادرت نماید.

در جهت مطالعه بیشتر در مورد مراحل ثبت شرکت  می توانید به مقاله ان مراجعه نمایید.

اهمیت تشکیل پرونده مالیاتی از آن جا معلوم می شود که وقتی شرکت تأسیس می شود بدون داشتن پرونده مالیاتی نمی تواند برای اخذ کد اقتصادی مبادرت نماید. به همین منظور شرکتقادر نمی باشد مبادرت به منعقد نمودن قرار داد نماید و فعالیت خود را آغاز نماید هم چنین شرکت قادر نمی باشد در پایان سال مالی، اظهارنامه مالیاتی  فعالیت یا عدم فعالیت خود را به دارایی تسلیم کند.  

برای آن که بتوانید مواردی که در ذیل عنوان شده اند را به انجام برسانید بایستی کد اقتصادی خود را در تهران اخذ نموده باشید :

  1. دریافت کارت بازرگانی.
  2. شرکت در مزایده ها.
  3. صدور فاکتور.
  4. افتتاح حساب در بانک.
  5. شرکت در مناقصات.
  6. اخذ قرارداد با شرکتها دولتی.

مزایای دریافت کداقتصادی

مزیت های دریافت کد اقتصادی به شرح ذیل می باشد:

  1. کد اقتصادی شماره ای می باشد که توسط سازمان امور مالیاتی به فعالان اقتصادی داده می شود و هم چون شماره شناسایی این اشخاص در سازمان مالیاتی شمرده می شود.
  2. به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر می باشد دفاتر قانونی، صورتحساب ها و فاکتورهای صادر شده را  هرچه ساده تر و راحت تر بررسی و ارزیابی نماید.
  3. احراز مجوز به منظور فعالیت های تجارتی و پرداخت حقوق دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابت ها و تلاش های ناسالم  از دیگر مزیت های کد اقتصادی می باشد.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در تهران

اشخاصی که در ذیل عنوان شده است موظف به دریافت کد اقتصادی می باشند و دریافت کد اقتصادی برای آن ها از الزامات می باشد:

  1. تمامی اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالاها و امور خدماتی فعالیت دارند بایستی کداقتصادی خود را دریافت نمایند.
  2.  کلیه  اشخاص حقیقی که در زمینه تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالا و خدمات فعال می باشند بایستی دربردارنده کد اقتصادی باشند .
  3. اشخاص حقیقی بایستی دربردارنده  پروانه ی کسب و کار از مرجع های مربوطه باشند و هم چنین دارای محل فعالیت تجاری باشند و شرایط لازم را به منظور دریافت کد اقتصادی داشته باشند.

طبق مصوبه اخیر مجلس در صورتی که شرکت ها مرحله های دریافت کداقتصادی را انجام ندهند و این کد را اخذ ننمایند از معافیت های مالیاتی که در ماده 105 قانون سازمان مالیاتی کشور ذکر شده است بی نصیب خواهند بود.

به سبب ماده105 قانون سازمان مالیاتی کشور درآمد شرکت ها و در آمد ناشی از فعالیت های انتفاعی دیگر اشخاص حقوقی از منبع های مختلف در ایران و یا خارج از کشور به دست می آید،بعد از حالت ضررهای(هزینه ها) به دست آمده از منبع های غیر معاف و کسر مالیات های تعیین شده به استثنای مواردی که مطابق مقررات این قانون دربردارنده نرخ جداگانه ای می باشند شامل مالیات حداکثر به نرخ 25 در صد خواهند بود.

مراحل دریافت کد اقتصادی در تهران

مراحل دریافت کد اقتصادی در تهران به شرج ذیل می باشد:

 

بعد از آن که مدارک به صورت کامل و جامع فراهم گردید آن ها را همراه فرم اطلاعات هویت اشخاص حقیقی به حوزه مالیاتی در تهران تحویل داده می شود و بعد از آن  سر ممیزی مالیاتی آن ها را بررسی و ارزیابی می نماید.پس از تأیید و ثبت در دفتر اداره، در برابر دریافت مدارک رسیدی را صادر می نماید و آن را تحویل می دهد.

بعد از آن مدارک به اداره ی نظارت و پیگیری تحویل داده می شود و این اداره آن ها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی واداره شماره اقتصادی ارسال می نماید و مسئولان مربوطه بعد ازبررسی و ارزیابی  مدارک، کارت کد اقتصادی را صادر می نمایند.در خصوص اشخاصی حقوقی هم مراتب به همین منوال می باشد.پس از تهیه و تدوین کارت و تکمیل نمودن فرم اطلاعات هویتی افراد حقوقی که به وسیله مدیرعامل و یا نماینده قانونی تنظیم و ممهمور به مهر شرکت شده است را به اداره مالیاتی تحویل داده می شود  و باقی مانده مراتب مانند مراتب دریافت کد اقتصادی به وسیله افراد حقیقی می باشد.

در انتها خاطر نشان می شویم که به منظور سپری نمودن مرحله هایی که به دریافت کد اقتصادی مربوط می باشد و هم چنین دریافت راهنمایی های مورد نیاز با مشاوران و کارشناسان ما در وکیل ثبت شرکتها تماس حاصل فرمایید. کارشناسان و مشاوران ما شما را در این  امرمهم یاری می  رسانند.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

مراحل اخذ کد اقتصادی در تهران

کد اقتصادی شماره ای 12 رقمی می باشد که بر اساس قانون به منظور افراد حقیقی و حقوقی که به تولید و خدمات در تهران مشغول می باشند ایجاد شده است.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟