مراحل اخذ کد اقتصادی در تهران
کد اقتصادی شماره ای 12 رقمی می باشد که بر اساس قانون به منظور افراد حقیقی و حقوقی که به تولید و خدمات در تهران مشغول می باشند ایجاد شده است.
ما در این مقاله می خواهیم درباره مراحل اخذ کد اقتصادی در تهران مطالبی را ارائه نماییم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
کد اقتصادی شماره ای 12 رقمی می باشد که بر اساس قانون به منظور افراد حقیقی و حقوقی که به تولید و خدمات در تهران مشغول می باشند ایجاد شده است. این کد که به منظور شناسایی شرکت در واحد مالیاتی استعمال می گردد. بر این مبنا طبق قانون مالیاتی که تصویب شده است کلیه شرکت هایی که به ثبت رسیده اند مستلزم دریافت کد اقتصادی هستند.
هر شرکت و یا موسسه ای بعد از آن که در تهران ثبت گردید و آگهی تاسیس آن صادر شد بایستی در مدت زمان 60 روز در اداره دارایی پرونده تشکیل دهد و به منظور دریافت کد اقتصادی اقدام نماید.
اهمیت تشکیل پرونده مالیاتی از آن جا معلوم می شود که وقتی شرکت تأسیس می شود بدون داشتن پرونده مالیاتی نمی تواند برای اخذ کد اقتصادی مبادرت نماید. به همین منظور شرکتقادر نمی باشد اقدام به منعقد نمودن قرار داد نماید و فعالیت خود را آغاز نماید هم چنین شرکت قادر نمی باشد در پایان سال مالی، اظهارنامه مالیاتی فعالیت یا عدم فعالیت خود را به دارایی تسلیم کند.
برای آن که بتوانید مواردی که در ذیل عنوان شده اند را به انجام برسانید بایستی کد اقتصادی خود را در تهران اخذ نموده باشید :
مزیت های دریافت کد اقتصادی به شرح ذیل می باشد:
اشخاصی که در ذیل عنوان شده است موظف به دریافت کد اقتصادی می باشند و دریافت کد اقتصادی برای آن ها از الزامات می باشد:
طبق مصوبه اخیر مجلس در صورتی که شرکت ها مرحله های دریافت کد اقتصادی را انجام ندهند و این کد را اخذ ننمایند از معافیت های مالیاتی که در ماده 105 قانون سازمان مالیاتی کشور ذکر شده است بی نصیب خواهند بود.
به سبب ماده 105 قانون سازمان مالیاتی کشور درآمد شرکت ها و در آمد ناشی از فعالیت های انتفاعی دیگر اشخاص حقوقی از منبع های مختلف در ایران و یا خارج از کشور به دست می آید،بعد از حالت ضررهای(هزینه ها) به دست آمده از منبع های غیر معاف و کسر مالیات های تعیین شده به استثنای مواردی که مطابق مقررات این قانون دربردارنده نرخ جداگانه ای می باشند شامل مالیات حداکثر به نرخ 25 در صد خواهند بود.
الف- اشخاص حقیقی
ب- اشخاص حقوقی
بعد از آن که مدارک به صورت کامل فراهم گردید آن ها را همراه فرم اطلاعات هویت اشخاص حقیقی به حوزه مالیاتی در تهران تحویل داده می شود و بعد از آن سر ممیزی مالیاتی آن ها را بررسی و ارزیابی می نماید.پس از تأیید و ثبت در دفتر اداره، در برابر دریافت مدارک رسیدی را صادر می نماید و آن را تحویل می دهد.
بعد از آن مدارک به اداره ی نظارت و پیگیری تحویل داده می شود و این اداره آن ها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی واداره شماره اقتصادی ارسال می نماید و مسئولان مربوطه بعد ازبررسی و ارزیابی مدارک، کارت کد اقتصادی را صادر می نمایند.در خصوص اشخاصی حقوقی هم مراتب به همین منوال می باشد.پس از تهیه و تدوین کارت و تکمیل نمودن فرم اطلاعات هویتی افراد حقوقی که به وسیله مدیرعامل و یا نماینده قانونی تنظیم و ممهمور به مهر شرکت شده است را به اداره مالیاتی تحویل داده می شود و باقی مانده مراتب مانند مراتب دریافت کد اقتصادی به وسیله افراد حقیقی می باشد.
در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت شرکتها تماس حاصل نمایید،مشاوران و کارشاسان ما آماده ارائه خدمات می باشند.
نتیجه دقیقی پیدا نشد . جهت نمایش پیشنهادات اینجا کلیک کنید
مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید
کد اقتصادی شماره ای 12 رقمی می باشد که بر اساس قانون به منظور افراد حقیقی و حقوقی که به تولید و خدمات در تهران مشغول می باشند ایجاد شده است.
پاسخ دادن به :
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد